COM ES?

Va adreçada als alumnes compresos entre els 16 i els 18 anys i s'estructura en dos cursos acadèmics.

D'acord amb el que s'estableix a l'article 25 de la Llei d'Ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE) i el seu desplegament, especialment el Decret 82/1996, de 5 de març, el batxillerat consta d'un cicle de dos cursos acadèmics que convencionalment comprenen dels 16 als 18 anys.

Aquests estudis són polivalents, integradors, flexibles i orientadors. A més, pretenen que, en una societat culturalment i tècnicament canviant, es garanteixi la formació integral de l'alumnat, és a dir, la seva maduració intel·lectual i humana, l'adquisició i la integració de nous sabers i habilitats, el contacte amb components fonamentals de la civilització actual —Llengua, Història, Pensament, Ciència, Tecnologia i Art—, l'adquisició d'una metodologia adient i una visió del món des de bases sòlides, a més de preparar per a estudis posteriors, tant professionals com universitaris, homologables amb l'entorn europeu i per a la vida laboral.

EL BATXILLERAT A L'INSTITUT DE BADIA DEL VALLÈS

Al Batxillerat, estudis postobligatoris, oferim quatre modalitats que comprenen moltíssimes possibilitats respecte a les sortides professionals i universitàries.

Batxillerat Científic
Batxillerat Tecnològic
Batxillerat Humanístic
Batxillerat de Ciències Socials

Les sortides del Batxillerat són diverses: món laboral, món universitari i estudis de cicles de Formació Professional de Grau Superior.

Pots triar el Batxillerat que més t'interessi, per tal d'adquirir maduresa intel·lectual i humana, i també els coneixements i les habilitats que et permetran dur a terme en el futur les teves funcions acadèmiques, professionals i socials amb responsabilitat i competència.
L'objectiu del batxillerat és desenvolupar les teves capacitats per estudiar amb rigor i sentit crític a través de les diverses modalitats que pots triar. També t'iniciem en la recerca, despertant la teva curiositat per aprofundir en un tema concret i donant-te les pautes metodològiques per aconseguir-ho.
El Batxillerat consta de dos cursos acadèmics, cursant matèries comunes i matèries específiques de la modalitat triada.

CURRÍCULUM COMÚ DE BATXILLERAT

1r

2n

Llengua catalana i literatura

Llengua castellana i literatura

Llengua estrangera

Educació Física

Filosofia i Ciutadania

Ciències per al món contemporani

Història de la filosofia

Tutoria

Matèria de modalitat 1

Matèria de modalitat 2

Matèria de modalitat 3

Matèria de modalitat 4

CURRÍCULUM DIVERSIFICAT 1r BATXILLERAT

/Badia/ca/Estudis/Batxillerat/Centre/00/image/CURRICULUM 1 BATXI.png

CURRÍCULUM DIVERSIFICAT 2n BATXILLERAT

/Badia/ca/Estudis/Batxillerat/Centre/01/image/CURRICULUM 2 BATXI.png

L'ANY INTERNACIONAL DE LA QUÍMICA

L’any 2011 és l’Any Internacional de la Química, en commemoració del centenari del premi Nobel de Química a Marie Curie.

La UAB ha programat una sèrie d’activitats commemoratives, tant pel professorat com pels alumnes de Batxillerat que cursen la matèria de Química.

El passat 24 de gener vam participar en l’activitat “Química Interactiva”. En aquesta activitat els alumnes van realitzar una simulació per ordinador del moviment de les molècules d’aigua i la solvatació d’ions.

Posteriorment van realitzar diverses pràctiques de laboratori, com per exemple utilitzar un cromatògraf de gasos o sintetitzar dos tipus de plàstics de formes molt diferents.

La valoració de l’alumnat ha estat molt positiva, perquè van poder realitzar pràctiques i les explicacions van ser entenedores.

La valoració de les dues professores, Mercè Ribera i Esther Velasco, també és molt positiva perquè els alumnes van poder realitzar unes pràctiques que a l’institut són inviables.